جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی ایران|csr award

اولین جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی ایران
اولین جایزه ملی مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی ایران

در گفتگوي اختصاصي خبرنگار ما با مشاور مدير عامل و مدير تعالي سازماني شرکت اوزان ايشان در خصوص  اينکه مسؤوليت اجتماعي  شرکتي چيست و چه ضرورتی برای بنگاهها وجود دارد که به سراغ مسولیت اجتماعی بروند؟ ياد آور شد : اين موضوع تاکید بر این دارد که شرکتها علاوه بر اینکه دارای فعالیت اقتصادی بوده و به دنبال سود هستند بايد به موضوعاتی که مرتبط با مسايل اجتماعي و زيست محيطي است نیز توجه نمایند، چرا که این فعالیت اقتصادی پيامدهايي براي ذی نفعان ، جامعه و محيط زيست دارد بعنوان مثال تولید ماده غذایی که بدون توجه به پیامدهای آن برای سلامتی جامعه صورت گیرد، باعث آسیب به جامعه می شود هر چند ممکن است سودآوری اقتصادی خوبی داشته باشد.

مشتريان؛ سهامداران؛ کل جامعه و حتي رسانه ها و همه کسانی می شود که از سازمان يا شرکت تاثير مي پذیرند يا تاثیر میگذارند، می باشد.

وي خاطر نشان کرد: در فرايند مديریت استراتژيک يک شرکت بايد همه ي ذي نفعان را در نظر داشته باشيم و مسولیت اجتماعي همين جا ( در رابطه ي بين شرکت و ذي نفعان ) متولد و مورد توجه قرار می گیرد.

فعالیتی که در زمینه مسولیت اجتماعی در شرکت اوزان صورت گرفته شامل ترجمه کتاب استاندارد مسولیت اجتماعی با همکاری و مشارکت همکاران شرکت و زیر نظر مدیریت ارشد ، جناب آقای دکتر سعید رضا رحم دار می باشد. در راستای استقرار بندها و اصول این استاندارد ابتدا مشخص گردید آیا این مجموعه با استاندارد حاضر مطابقت دارد؟ در بحث کارکنان و سایر ذی نفعان فعالیت هایی خوبی صورت گرفته بود ، موارد عدم انطباق ها نیز استخراج و  به دنبال آن رویکردهایی به منظور پوشش خلاء های موجود تعریف گردید. بدین وسیله توانستیم بخشهای مختلف این استاندارد را در روابط با کارکنان و سایر ذینفعان پوشش دهیم. در این راستا استراتژی ای با عنوان " استراتزی مدیریت روابط با ذی نفعان" تنظیم گردید و سند مسئولیت اجتماعی شرکتی مجموعه نیز در دست تهیه است.

از آن جایی که این شرکت متعلق به سازمان تامین اجتماعی است که ذات فعالیت آن نیز مسولیت اجتماعی می باشد، بیشتر بر مفهوم مسئولیت اجتماعی تاکید دارد.  باور مجموعه و مدیریت این شرکت نیز بر این اساس است که امروزه تنها تبلیغات برای برند سازی کار ساز نمی باشد و برای ایجاد یک مزیت رقابتی پایدار، رویکردهای مبتنی بر مسولیت اجتماعی با تاکید بر ارزش هایی چون شفافیت، صداقت، روابط درست با کارکنان و تولید محصولات مناسب و مفید برای مشتریان و جامعه که باعث ضرر و زیان جامعه و محیط زیست نشود، اثربخش تر می باشد.

ارتباط با ما

دبیرخانه دائمی : تهران، میدان ونک، چهارراه جهان کودک، برج امیر پرویز، طبقه 7 ، واحد 72
تلفن:88206711-021

 

آمار بازدید جایزه ملی مسئولیت اجتماعی

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط گروه نرم افزاری دیما ، قدرت یافته از دیما سی ام اس

تمامی حقوق برای نشان مسئولیت اجتماعی محفوظ است.

Template Design:Cyanviolet Group